Yoga

YOGA

Vores krop skal holde hele livet. Det er lang tid, og vi skal meget igennem. Så jo bedre vi passer på  kroppen, des bedre har vi det som helhed. Det er en gevinst både fysisk og psykisk.

Yoga kan være én vej til at opretholde/genetablere forbindelsen med hvad vi egentlig har brug for, for at føle os godt tilpas i egen krop, og i tilværelsen som den nu folder sig ud for hver enkelt af os.


Når du dyrker yoga bliver din krops muskler og led styrket. Yoga afhjælper spændinger, udskiller affaldsstoffer og hjælper næringsstoffer og ilt rundt i din krop. Yoga gør dig smidig og giver dig en bedre kropsholdning.

Al yogatræning (bevægelse) påvirker nervesystemet og det giver dig indre ro og mere nærvær. Det vil sige du kommer i bedre balance med dig selv, oplever mindre stress og får mere glæde og livskvalitet.


I mit yogaarbejde  (iyengar yoga grenen) er der fokus på præcision: at komme rigtigt ind i stillingen, få de rette linier i kroppen, og få et godt stræk. Jeg gennemgår stillingerne undervejs. For at komme korrekt ind i en stilling benytter vi hjælpemidler/redskaber: tæpper, klodser, bælter, osv og jeg tilpasser øvelsen til dig. Derfor er det små hold. Jeg arbejder med øvelserne i sekvenser af stående, omvendtstående, siddende og liggende stillinger for at opnå den rette effekt.

Øvelserne bliver en form for meditation med et fast fokus og stor koncentration. Det træner hjernen og skaber andre reaktioner, andre stier i hjernen/nye forbindelser. Derfor vil du kunne mærke effekten af yoga, også når du ikke står på måtten.

Jeg har dyrket yoga siden mine børn var små og har haft meget gavn og glæde af det. Fysisk har min krop haft godt af at blive styrket og ‘vedligeholdt’ og psykisk har jeg fundet ro og ‘afkobling’ -især i tiden, hvor mine børn fik udfordrende diagnoser og jeg blev skilt. Yoga er en fast del af mit liv -og jeg kan ikke undvære det.


Vil yoga virke for mig?

Der er i de senere år lavet studier til belysning af, hvad yoga egentlig kan. Man har fundet frem til er hvordan yoga påvirker os som mennesker.

Her er nogle facts om yoga:

Sænker: • blodtrykket og niveau af stresshormon.

Styrker: • Immunforsvaret. • Knoglerne, leddene og smidiggør kroppen. • Hele hormonsystemet  • Kognitive funktioner   Seksuelle funktioner

Kan afhjælpe: • søvnproblemer  • Angst symptomer og let depression.

Har indflydelse på:  • din forbrænding og mulighed for at holde en sund vægt.


Derfor er der masser af gode grunde til at starte på yoga. Køn, alder eller din fysiske tilstand er ingen hindring for, at du kan profitere af yoga. Og jeg har slet ikke at talt om følelsen af velvære og ‘feel good’ bagefter, uhmm. Kontakt mig og få en snak om hold og træning.


HOLD

TIDER - Efterår 2019

Mandag  16:30 - 17:30

Mandag  18:00 - 19:00

(Start mandag den 9. september)


"POP-UP"  YOGA TIMER

Jeg laver jævnligt enkelte timer, hvor du kan deltage uden at være på et hold.

Meld dig ind i  facebook gruppen 

Yoga hos lene Væring


-og følg med i hvad der sker!

I gruppen kommer opslagene om aktiviteterne.

BOOK MIG SOM  UNDERVISER

Er du interesseret i at få mig som underviser. Det kan være en "event" eller et hold, du har i tankerne.

Ring og lad os få en snak om det.


Kontakt


Nedergårdsvej 24, 8200 Aarhus N

Email: lene@levmed.dk

Mobil nr.: 41 41 58 01

Skype: skypelenevaering

CVR nr: 38483196

Kto.nr. 7733 1401438


LENE VÆRING


Sidste Nyt


For at se hvad den sidste nye update er, så gå ind på min facebook side og bliv følger


Bliv medlem af min facebook yoga gruppe

"yoga hos Lene Væring"


ADHD/autisme forældreGruppe